De stulna barnen





En ny fantasyserie av Jo Salmson, han som bland annat även skrivit böckerna om Tam. Detta är första delen i serien om Häxfolket där Sol spelar huvudrollen. Hon växer upp på en stor gård, uppfostrad av kokerskan. I huset bor även pojkarna Arel och Enos. Sol och killarna får egentligen inte umgås, men det är bästa vänner.

Sol vet inte alls vem hon är, men en daag får hon reda på att hon tillhör Häxfolket, det folk som Arel och Enos och deras familjer fruktar. Sol vill såklart veta mer och nu börjar hennes äventyr!

/Cecilia


Kommentarer
Postat av: Therese

En liten parentes bara... Jo Salmson är en hon och heter egentligen Catharina Wrååk. Hennes böcker är jättebra och uppskattade av barnen. Ser verkligen framemot att läsa "De stulna barnen" när den kommer till mitt bibliotek.

2011-03-17 @ 14:11:36
Postat av: Ida

Jag har läst boken en gång och jag vill bara ha "Fly Sol fly"den andra delen av fantasy serien Häxfolket den var faktiskt spännande!

Tack,Jo Salmson!!!

Alla uppskattar nog dina böcker!!!



/Ida mitt i verkligheten

2011-03-21 @ 14:43:35
URL: http://idamittiverkligheten.bloggspot.com
Postat av: Jo Salmson

2011-03-22 @ 19:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0