Årets julkalender på TV

                  

Har ni sett vad som blir julkalender på tv i år? Jo, inget mindre än Måns Gahrton och Johan Unenges superroliga böcker om Hotell Gyllene Knorren!
Böckerna handlar om Ingo och hans familj som köpt ett litet skruttigt hotell vid motorvägen, helt ovetande om att ett jättesnyggt och populärt hotell byggts i närheten, och därför är Hotell Gyllene Orren (eller Knorren som det kallas) ofta ganska tomt på gäster. Ingos pappa säljer (eller, ja, försöker sälja) dammsugare, hans storasyster Isadora hatar livet på landet, och mamman försöker hålla hotellet vid liv. Som tur är har Ingo sin minigris som ställer till mer problem än vad familjen orkar med.
Som tur är kommer det gäster ibland, men den ena är värre än den andra, och livet på hotellet blir aldrig som de tänkt sig...

Det känns som att den här julkalendern kan bli lite som Sunes jul, som jag älskade.
Jag håller tummarna för att böckerna blir lika bra på tv som de är i bokform.
Bara en månad kvar nu...

/Maria



 

Kommentarer
Postat av: Pyret

Hej!



Här är jag, den riktiga Pyret, med min helt nya hemsida.

Jag medverkar i långfilmen "Hotell Gyllene Knorren"

men tyvärr inte i julkalendern. Filmen kommer i februari 2011 och

är i samma koncept som julkalendern.

Kika in till mig vetja!



/Pyret

2010-11-03 @ 15:16:16
URL: http://minigrisen-pyret.se
Postat av: Erika

Tycker om det du skrev! Mysigt att se lite schyssta saker och inte bara det generella sakerna som man kan läsa om varenda dag. ;)

2010-11-30 @ 09:35:43
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0