Sommaren jag blev vacker

                                              

Sommaren är ju en sådan där årstid som det skrivs massor av böcker om, och nu när sommaren börjar smyga på oss så läser jag gärna böcker som utspelar sig under solvarma dagar på stranden.
Den här boken handlar om Belly som snart ska fylla 15. Hon och hennes familj har spenderat varje sommar tillsammans med hennes mammas bästa vän Susannah och hennes två söner, Jeremiah och Conrad.
I sommarhuset har hon fått sin första kyss (av Jeremiah) och varit kär för första gången (i Conrad). Faktum är att den här sommaren så är killarna snyggare än någonsin, och de verkar också se henne som någon annan är deras "lillasyster". Dessutom varkar något annat vara på gång i killarnas familj. Conrad är ständigt arg och frånvarande och situationen blir ganska jobbig i huset. Men sedan träffar Belly den snygga Cam, och sommarförälskelsen är ett faktum. Problemet är bara att Belly inte kan sluta tänka på Conrad...

Den här boken av Jenny Han är faktiskt riktigt bra, och betydligt mer allvarlig än vad jag först trodde. Familje- och kärleksproblem blandas med härliga sommardagar vid havet och det gör den här boken till perfekt sommarlovsläsning.


Har ni förresten några riktigt bra boktips inför sommaren?
Lämna gärna en kommentar och berätta vad du har tänkt läsa i sommar!
Eller dela med dig om du har ett tips som passar perfekt på sommarlovet eller semestern.
Jag vill ha tips!

/Maria

Kommentarer
Postat av: Sofie

Sommarläsning för mig är Systrar i jeans-serien, riktigt bra böcker som går att läsa om!

/Sofie

2010-06-24 @ 18:35:25
URL: http://filo-sofie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0