Hemligheter

                                                    

Hemligheter är en bok som jag antagligen skulle älska om den bara var lite längre, lite tjockare och lite mer detaljrik. Jag älskar visserligen att det skrivs bra lättlästa ungdomsböcker, och förlaget Argasso drar starkt sitt strå till stacken, men jag kan inte låta bli att tycka att de är lite tråkiga. Kanske har det med att göra att jag läser väldigt snabbt, och därför knappt hinner börja innan det är slut?

I vilket fall, Hemligheter handlar om Kerry som bor på en ö i Skottland. Hennes familj har en liten stuga som de hyr ut till turister, och det är Kerrys ansvar att städa stugan innan en ny familj kommer. Kerry tar sig gärna an uppgiften, för då får hon fly från huset en stund. Hennes mamma dricker nämligen lite för mycket, och det är en hemlighet som Kerry aldrig tänker avslöja för någon. Men sen kommer Paul och hans mamma till ön, och Kerry får någon att umgås med. Någon som får henne att må bra, och som kanske kan få henne att avslöja den där hemligheten...

Alison Prince har skrivit den här boken, och låt er nu inte avskräckas av början på inlägget. Det är helt enkelt jag som älskar beskrivningar, detaljer och tegelstenstjocka böcker. :)

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0