Det är så logiskt alla fattar utom du

                                       

Vad gör man om man kommer på att man är kär i sin bästa kompis?
Den där kompisen som är som en andra hälft och som alltid finns där när man behöver henne. Och vad gör man när den kompisen plötsligt blir kär i någon cool hårdrockare som hon inte kan sluta prata om, och man måste lyssna hela dagarna på hur fantastisk han är? Nej, jag vet inte, och inte Johan heller.
Han har varit kär i Ester i snart fyra år nu, men det skulle han aldrig erkänna. Istället försöker han hålla masken så gott det går, men inombords exploderar han snart om han får höra ett enda ord till om den fantastiska Adam med sitt långa hår och sina slitna converseskor.
Dessutom håller hans familj på att rasa sönder och den enda han kan prata med är Ester. Det här är den värsta hösten någonsin, och Ester fattar ingenting.

Men sedan händer en massa saker samtidigt. En halloween-fest leder till en hel del avslöjanden och det kommer en ny tjej till klassen. Plötsligt är allt ännu mer komplicerat. Eller?

Jag ska erkänna att jag hade väldigt höga förväntningar på den här boken, och i början var den ganska vanlig. Jag har läst det förut, liksom. Men sedan hände något. Något som höll mig fastnaglad vid boken halva natten ända tills den var slut. Och då grät jag lite. För den är fin och jobbig och man kan känna igen sig lite överallt. Dessutom har Lisa Bjärbo ett språk som jag skulle ge vad som helst för.

LÄS!

/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0