Mitt liv som apa

                                        

När jag var liten fick jag lära mig av de stora barnen att man aldrig (ALDRIG!) fick gå på A-brunnar. Och om man gjorde det fick man världens otur och var tvungen att kliva på en K-brunn inom en timme för att stoppa den.
Men inte visste jag att A betydde Apa och att man blir förvandlad om man kliver på A-brunnarna.
Jaså, ni tror inte på mig? Nej, det gjorde inte Alva i den här boken heller när en gubbe varnade henne. Därför hoppade hon på den lite extra. Men när hon vaknade dagen efter tittade en apa tillbaka på henne genom spegeln.
Hur lever man sitt liv som apa egentligen? I skolan är de andra barnen rädda, och därför får hon stanna hemma.
Doktorn och veterinären vet inte heller vad de ska göra. Till slut lämnar hennes föräldrar henne på ett zoo för att de tror att hon ska få det bättre där, men det är urtråkigt och en stor apa stjäl hennes bananer hela tiden.
Det är svårt att vara apa! Lika bra att fortsätta undvika A-brunnarna tror jag.

Mårten Melin har skrivit den här lättlästa boken som passar finfint för lågstadiet.

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0