Neil Gaiman vann The Carnegie Medal

Upptäckte nyss att min favoritförfattare Neil Gaiman har vunnit ett pris för Kyrkogårdsboken/The Graveyard Book.
The Carnegie Medal som han vann, är ett pris som delats ut sedan 1936 och årligen ges till en författare för att han/hon skrivit något som är helt outstanding.
Jag är inte förvånad över att han vann, för Neil Gaimans böcker är allihop värda att vinna, men jag är ändå jätteglad!
Om du har möjlighet och språkkunskaper så rekommenderar jag varmt att lyssna på The Graveyard Book med Neil själv som uppläsare. Han har en fantastisk röst som trollband mig från första ordet.
Grattis igen, och ni som inte läst boken- Sätt igång!

                                   

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0