Vad mina vänner inte vet

                     

Det har just kommit två alldeles nya, och ganska speciella kärleksböcker till biblioteket. Det speciella med dem är att de är skrivna i form av korta dikter. Det är alltså ganska lite text, men väldigt mycket innehåll, om ni förstår hur jag menar.

Den första boken heter alltså Vad mina vänner inte vet och handlar om Sophie. Hon har just blivit ihop med otroligt snygga Dylan och allt är perfekt. I alla fall ett tag. När jullovet kommer har de redan gjort slut och Sophie är lämnad ensam kvar i stan medan hennes bästisar Grace och Rachel åkt utomlands med sina familjer. På ett konstgalleri träffar Sophie på skolans ärketönt Murphy. Killen som alla älskar att göra narr av, men som Sophie på något konstigt sätt gillar litegrann, men man kan ju inte gilla Murphy!
Det gör ju ingen!
Hur som helst så börjar de prata, och plötsligt ska de ses dagen efter också, och snart har de bytt telefonnummer och umgås så mycket de kan. Allt utan att Sophies kompisar har en aning.

Den andra boken har jag inte hunnit läsa, men den heter Vad min flickvän inte vet, och nu har Murphy, eller Robin som han egentligen heter, ordet.
På baksidan kan man få reda på följande:
Robin och Sophie är ihop, och han är plötsligt mycket mer än bara skolans tönt. Men allt är inte frid och fröjd för det. Sophies kompisar vänder henne ryggen, och plötsligt kallas de för Skönheten och Odjuret i skolan.
Robins bildlärare fixar en plats åt honom i en konstklass på universitetet, och där får han äntligen vara i fred. Där är han plötsligt bara en begåvad konstelev som alla tjejer gillar. Frågan är bara hur det påverkar hans kärlek till Sophie?

Böckerna är skrivna av Sonya Sones och är riktigt bra!

/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0