Skogens systrar

                                            

Toms föräldrar har köpt en sommarstuga och Tom borde antagligen vara överlycklig, men det visar sig att stugan ligger mitt ute i ingenstans, helt omgiven av miljontals träd och ingenting annat.
Redan första dagen är han uttråkad. Det finns verkligen ingenting att göra.
Men sen börjar det försvinna mat ur jordkällaren och Tom ser en flicka springa därifrån. Men vem är hon? Det finns ju inga hus på flera mils avstånd. När han badar i sjön är det någon som har spridit ut hans kläder över hela skogen och han har en kuslig känsla av att han inte är ensam i skogen.
Vem är flickan, och är hon verkligen den enda flickan i skogen?

Petrus Dahlin är en riktigt produktiv författare och är väl mest känd för sina böcker om Kalle Skavank.
Han har också skrivit Mr Wilderbanks djurpark som jag verkligen gillade.
Det här är en ganska lättläst bok som passar för åldern 9-11 år ungefär.

/Maria

Kommentarer
Postat av: En person

Hej! Jag har läst tredje boken av skogens systrar(Brunnen) och den var väldigt bra. Men jag fattar inte slutet. Om du fattar kan du inte förklara

2011-10-13 @ 17:15:49
Postat av: En person

Jag tror jag fattar nu. Efter det som hände i den sjunde brunnen så fick systrarna hjälp av Toms föräldrar och brevet är från tuva till tom som har flyttat tillbaka till staden igen. Systrarna bot i torpet.

2011-10-13 @ 20:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0