Djupare ner...

Om någon undrar varför bloggen är lite seg just nu vad gäller nya boktips, så är det för att jag befinner mig väldigt många meter under jordytan på all min lediga tid.
Ja, jag läser just nu den 700 sidor tjocka fortsättningen på Tunnlar av Roderick Gordon. Och om den utspelade sig långt ner i underjorden, så är den här ännu värre, och därför heter den just Djupare.
Om ni inte läst Tunnlar så ska ni definitivt börja nu. Det är spännade som tusan.
För er som läst Tunnlar så ska jag bara säga att i den här boken får vi följa Wills riktiga mamma (som Will tror är död) som flydde från underjorden när Will var liten. Nu är styxarna (de onda som bestämmer där nere i djupet) ute efter henne för att få tag i Will.
Will, Chester och Cal är på väg djupare och djupare ner i jordens livsfarliga inre för att hitta Wills pappa, vars försvinnande ju är anledningen till att de alls befinner sig under jorden.

Det låter kanske rörigt, speciellt om man inte läst böckerna, men när man läser är det glasklart. Så, sätt igång. Det finns inga ursäkter...

/Maria




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0