Djävulens märke

                                               

Det verkar vara någon trend på gång med att ha onda gröna ögon på sitt bokomslag (se föregående inlägg).
Magnus Nordins nya bok är bra, men tyvärr lite trögstartad. Men när den väl kommer igång så är det med en isande kyla längs ryggraden och ett obehag i bröstet.
Man vet att något kommer att gå snett väldigt snart.
I klass 9c oroar man sig däremot inte speciellt mycket. En ny vikarie, Malin, dyker upp och hon är den bästa vikarien i världen. Hon peppar klassen till att prestera på en nivå som ingen trodde var möjligt. Hon får dem att uträtta saker utan att de vet hur det gick till. Men här och där börjar eleverna höra röster i huvudet. Röster som låter misstänkt likt Malins. Och varför är hennes ögon så gröna? Nyss var de ju blå!
När den ordinarie läraren kommer tillbaka är det dags för Malin att sluta, men bara någon dag senare hittar klassen sin lärare död i klassrummet, och Malin är tillbaka på skolan för att fortsätta ha hand om klass 9c.
Alla i klassen älskar henne och gör allt hon vill, men Ella börjar misstänka att något inte står rätt till. Problemet är bara att få de andra att fatta det...

Åh, jag har sagt det förut, men jag kan inte låta bli att säga att jag älskar Magnus Nordins böcker.
Den här är dock lite för lång innan det börjar hända saker på riktigt, men jag antar att man behöver all bakgrundsinformationen trots allt. Läs!!!

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0