Stand-up psycho

                                          

Det är inte ofta det kommer ungdomsböcker om stand-up comedy fastän vi ser kända stand-up-kändisar överallt i media. De drar elaka skämt om allt och alla, och ibland finns det folk som tycker att de går för långt. Folk som fått nog. Kanske är det en sådan människa som komikern Kajsa Andersson råkat ut för. Hon försvinner nämligen spårlöst efter en kväll på scen och hennes kompis Musse bestämmer sig för att hitta henne. Han är övertygad om att Kajsa aldrig skulle försvinna självmant, och polisens misstankar om självmord vägrar han tro på. Hon är tuff och drar riktigt hårda politiska och feministiska skämt som säkert kan få folk att vilja tysta henne. Han kastar sig därför på sin gamla cykel för att hitta henne.
Men Kajsa är bara ett av Musses bekymmer. Han har också en ständigt supande pappa och en karriär som är på väg neråt. Men vad gör det? Nu måste han hitta Kajsa, oavsett hur farligt det är...

Jag gillar den här boken. Varje kapitel inleds med ett av Kajsas skämt, men det är också det enda vi får i stand-up-väg. Jag skulle gärna vilja ha lite mer sånt för att riktigt kunna ta till mig boken.
Hans Carstensen har tidigare skrivit Poker Mongo som jag också gillade.

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0