Mitt nya jag

                                                    

Nu har förlaget Argasso som bla ger ut lättlästa ungdomsböcker äntligen kommit på att alla lättlästa böcker inte måste handla om gängbråk, struliga killar, kriminalitet och elände. Tack för det, säger jag.

Mitt nya jag handlar om en tjej som heter Jemma. Hon har just fått reda på att hennes familj ska flytta till en annan stad, och ingen har frågat henne vad hon tycker. Nu är hon skitförbannad, och tänker absolut inte flytta.
Ännu värre blir det när hon krockar med den fantastiskt snygga och charmiga Tim. Hur ska hon hinna få honom att lägga märke till henne medan hon fortfarande är kvar i stan?
Dessutom har han en jättesnygg tjej som Jemma på något sätt måste kunna överglänsa.
Jemmas bästa vän Lisa kommer på att hon ska styla om henne så att Tim faller pladask. Men kommer det att lyckas?

Rosie Rushton har skrivit den här charmiga boken om att göra nästan vad som helst för att få killen man vill ha.
Men är det värt att ändra på sig själv för en killes skull?

/Maria

Kommentarer
Postat av: Carolina

Hej, har läst boken nu och den var väldigt bra :) Kollade upp om författaren skrivit fler böcker och det har hon. Två av dem är Mer än bara kompisar & Vänner och andra små bekymmer

2009-05-27 @ 20:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0