Vampire kisses

                                  

Hallå alla vampyr- och mangaälskare! Nu har vi fått en ny manga-serie till biblioteket. Den heter Vampire kisses och består tyvärr bara av tre delar, men det är bättre än inget alls.
Dessutom älskar jag manga som man läser från "rätt" håll. Jag blir inte klok på det där med att börja från slutet.

Vampire kisses är på svenska, trots namnet, och handlar om goth-tjejen Raven som har ett förhållande med den ursnygge vampyren Alexander. Allt vore bra om det inte vore för Alexanders kusin och hans elaka vampyrgäng som nu nästlat sig in på Ravens skola. De är ute efter något som Alexanders och hans kusins farmor har gömt. Något som ska göra det elaka gänget ännu farligare, och Raven hamnar mitt i alltihop.

Jag gillar den här serien, men det är lite tråkigt med alla vampyrböcker och tv-serier som finns nu handlar om ungefär samma sak. Har ni sett tv-serierna True blood eller Vampire diaries? För att inte nämna Twilight?
Alltid snygga vampyrkillar som är snälla, men som får besök av andra elaka vampyrer som ställer till det. Och så en snygg mänsklig tjej som hamnar i fara. Kom på något nytt nu, för vampyrböcker är skitkul, men det börjar bli lite tjatigt. Eller vad tycker ni?

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0