Tunnlar

                                            

Hela kvällen igår och ett par timmar idag har jag spenderat helt uppslukad av den här boken. Den är så vansinnigt bra så jag vet nästan inte vad jag ska säga om den. Ni kommer bara att fatta om ni läser den.
Det här är en 500 sidors mix av Kiki Strike och Otroso plus en helt galen drös av extra spänning. Den är lite trögstartad, men snälla- låt inte det stoppa er!

Precis som de två nyss nämnda böckerna så utspelar den här sig under jorden. Väldigt mycket under jorden.
14-åriga Will har alltid älskat att gräva. Och då menar jag inte några små fåniga hål, utan riktiga tunnlar och rum under marken.
Hans pappa är utgrävare, och så länge Will kan minnas så har han hjälpt pappan i hans utforskningar.
En dag är pappan spårlöst försvunnen, men Will och hans kompis Chester hittar en tunnel som börjar bakom en bokhylla i familjens källare. Övertygade om att det är den vägen pappan försvunnit så bestämmer de sig för att börja gräva, utan att berätta för någon.
Tunneln är längre än de någonsin kunnat ana, och de hade aldrig kunnat föreställa sig vad de skulle mötas av en värld så farlig att den är på väg att kosta dem livet.
Och Will får äntligen reda på varför han alltid haft en sådan dragning till underjorden...

Jag vet ärligt inte om den här boken är början på en serie eller inte. Jag vill iaf ha en fortsättning. Ge mig!
Roderick Gordon och Brian Williams har gjort ett riktigt bra jobb och jag hoppas att det blir fler böcker i framtiden.

/Maria

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det kommer en fortsättning nästa höst. Den har ännu inte fått någon svensk titel, heter Deeper på engelska. Sen är en tredje del, Free fall, också planerad. Snart kommer även www.tunnlar.se på ett nät nära dig.

2008-09-15 @ 15:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0