Tillsammans

                                             

Nu är Theresa, Jakob och Alexander tillbaka i Tillsammans- andra boken.
När jag tänker tillbaka på första boken så minns jag att den var riktigt bra, men så fort jag började läsa fortsättningen så kom jag på att jag faktiskt inte var så himla förtjust egentligen.
Visst, det hände en massa, och ungdomar med olika bakgrund möttes under en sommar och blev kompisar och lite till, trots att de först hatade varandra. Problemet är att jag har läst det förut. Flera gånger.
Men även om Denise Rudbergs böcker tar upp ett ganska uttjatat ämne, så är de ändå ganska bra. Jag gillar de här tre ungdomarna, och allt är inte som det ser ut på ytan.
Men redan efter att ha läst bara ett par sidor i andra boken så kommer jag på vad som stör mig, och det är nog inte storyn. Det är språket. Det är helt enkelt ganska trist. Det känns inte riktigt avslappnat. Jag vet att massor av ungdomar älskar de här böckerna, så de har väl något visst, och jag gillar dem, men mer än så är det inte.

Du som läst dem- vad tyckte du?

/Maria

Kommentarer
Postat av: Anonym

2008-09-12 @ 19:15:08
Postat av: Anonym

Jag är snart 13 år och jag läste första boken för ett tag sedan , jag tyckte att den var riktigt bra. Men det när man jämför den med andra böcker så finns det jättemånga som är mycket bättre än Tillsammans.

Jag ska köpa andra delen och se om den är bättre elr sämre.

2008-09-12 @ 19:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0