Biblioteksmysteriet

                                                       

Idag när jag var på barnavdelningen och skulle ställa upp en massa deckare, så hittade jag Biblioteksmysteriet (av Martin Widmark) på fel plats, och plötsligt slog det mig att jag såklart måste läsa den! Jag älskar ju böcker som handlar om böcker eller bibliotek.

Så, i den här boken får Lasse och Maja ett nytt uppdrag av polismästaren. Värdefulla böcker har försvunnit från Vallebys bibliotek, trots att de är larmade. Böckerna fanns i källaren i ett speciellt rum, och det är bara tre personer som varit där strax innan böckerna försvann. Prästen, en elektriker och en gammal dam som håller på att skriva en bok.
Bibliotekarien är orolig, och polismästaren är förvirrad. Tur att de har Lasse och Maja till hjälp. De ska nog kunna hitta boktjuven!

Böckerna om LasseMajas detektivbyrå är riktigt populära hos lågstadiebarnen, och hos oss är de nästan alltid utlånade. Lättlästa, ganska mycket bilder och spännande mysterier. Kan det bli bättre?

/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0