Ängeln

                                                   

För åtta månader sedan försvann Sophie från en musikfestival. Fastän polisen letat hur mycket som helst och förhört massor av människor som befann sig på festivalen så har man inte hittat henne.
Men Jit tänker inte ge sig. Han var Sophies kompis och lite hemligt kär i henne, och nu har han bestämt sig för att själv söka upp personerna som polisen pratat med. Bara för att se om de missat någonting.
Till sin hjälp har han Sophies pappa och hennes bästa kompis Jenna.
Men ju fler personer de pratar med, desto mer börjar de förstå att det här kan bli riktigt svårt. Det finns massor med misstänkta, och de flesta verkar ingå i någon mystisk sekt. Dessutom försvinner ett par andra tjejer också, och efter att ha sett bilder på dem så chockas han över hur lika Sophie de är till utseende. Kan de vara en seriemördare på spåren?

Det här är en riktigt spännade och hemsk bok för ungdomar. Jag vill verkligen inte rekommendera den för någon som är yngre än 14-15 år. Emellanåt är det riktigt otäckt.
Men shit vad bra den här boken är. Jag sträckläste alla 326 sidorna på ungefär två timmar igår. Jag svarade inte ens i telefonen när det ringde. Och (det är nu ni ska bli förvånade) jag tjuvläste inte ens slutet i förväg!
Läs den bara, okej? Men skyll inte på mig om ni blir skraja. Skyll på Bali Rai.

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0