Hey Dolly

                                   

Jag vet verkligen inte vad jag ska säga om Hey Dolly.
Jag älskar den och jag älskar Dolly, men samtidigt driver hon mig till vansinne!
Men i nästa sekund gör hon nåt charmigt knäppt som får mig att le, och så älskar jag henne igen.
Dolly är döpt efter en silikonfylld countrydiva, har en tråkig pojkvän som bara vill gosa hela tiden, och några "seriöst psykiskt störda vänner". Hon kritiserar dem hela tiden, men älskar dem över allt annat. Hon är elak men rolig, och gör precis som hon vill när hon vill.
Boken har nog egentligen ingen genomgående handling, men den är full av minst sagt färgstarka karaktärer och knasiga infall. I mitten av alltihop står Dolly och kritiserar alla, och inte minst sig själv.
Hey Dolly förtjänar att läsas av massor med människor, men jag vet inte riktigt vem jag ska sätta den i händerna på.
Jag tror dock att omslaget lockar till sig den grupp av människor som kommer att förstå charmen med den, och jag hoppas att den gruppen är stor.

21-åriga Amanda Svensson har ett språk som jag älskar och är enormt avundsjuk på.
Jag kan inte annat än att beundra henne och hoppas att hon skriver fler böcker snart.

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0