Wicked Lovely eller Mer än ögat ser

                                      

När jag var i Belfast och strosade runt i en bokhandel så fastnade jag för den här boken av Melissa Marr. Mest för att den på baksidestexten påminde mig lite om Twilight-seriens första bok Om jag kunde drömma. Jag köpte den och läste ut den innan jag ens kom hem till Sverige igen. Nu håller jag på med del två, som heter Inkexchange.

Den första boken handlar om 17-åriga Aislinn som ser älvor. Hon har sett dem i hela sitt liv, men i Aislinns värld är inte älvorna några pyttesmå snälla varelser som flyger omkring- nej, de är lika stora som oss, och starka, fantastiskt vackra och osynliga för alla som inte har gåvan att kunna se dem.
Reglerna är enkla. Visa aldrig att du kan se dem, och prata absolut inte med dem.
Samtidigt får vi följa älvornas sommarkung Keenan (som inte vet att Aislinn kan se älvor), och han har bestämt sig för att hon ska bli hans drottning. Han kan anta mänsklig skepnad, och då faller alla tjejer för hans fantastiska skönhet, och han brukar kunna få vem han vill- men inte Aislinn. Hon vet ju vem han är på riktigt, och låter sig inte charmas. Men Keenan är starkare än hon tror. Frågan är bara vem som kommer att ge sig först?

Boken finns nu att låna på vårt bibliotek. Hurra!

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0