Inne till varje pris

                                                    

Boken Inne till varje pris handlar om vänskap och popularitet.

I boken får man träffa fem tjejer vid namn Massie, Dylan, Kristen, Alicia och Claire.
Massie: Massie är den självklara ledaren för Cliuqe innegänget med fyra, tätt sammansvetsade tjejer i en eklusiv förort utanför New York. Med sitt glänsande hår och sitt bländvita leende dominerar Massie den sociala scenen i den privata flickskolan Octavian Country Day School. Hennes popularitetsstatus är lika beroende av att hon bär de senaste Prada-skorna som att hon arrangerar de coolaste festerna.
Dylan: Närmast i rangordningen efter Massie. Lägger all sin tid på att fjäska för henne och titta sig i spegeln.
Kristen: Ambitiös, smart, skoningslös. En kommentar från henne får dig att börja gråta innan du ens förstår varför.
Alicia: Tar sig lätt under vuxenradarn eftersom hon är lika beräknande som hon är vacker. Skulle mer än gärna ta Massies plats.
Claire: Nykomlingen som bär GAP-jeans och Keds i stället för Prada och Calvin Klein. Helt klart inget Clique-ämne anser Massie och de andra tjejerna. Men Claire vill förstås vara en del av innegänget, nästan så mycket att hon är beredd att ersätta riktig vänskap med status och märkeskläder.


Boken är skriven av Lisi Harrison, och den blev en av mina favoriter efter bara några sidor in i boken. Man får läsa om hur popularitet kan bli något som är ett måste, och man är beredd att offra vad som helst för att få vara populär.

Det jag gillade mest med boken var att man insåg att sådant här som Lisi har skrivit om faktiskt händer i verkligheten. Och det är en väldigt gripande historia.

Inne till varje pris är bara en av de böckerna man kan läsa om Massie, hennes vänner och ovänner.

Jag rekomenderar verkligen att läsa boken, och hoppas att ni kommer gilla den lika mycket som jag gillar den.

Gästbloggare: Carolina, 16 år


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0