En liten chock

                                              

När jag såg den här boken första gången så trodde jag att det kommit ännu en klassisk tjej-bok (fastän jag inte tycker om att kategorisera så), men så började jag läsa på baksidan, och då upptäcker jag att huvudpersonen heter Gustav! Ja, faktiskt. En kärleksbok ur en gymnasiekilles synvinkel. Det är ovanligt, och otroligt bra.
Gustav har några månader kvar till studenten, och längtar efter en flickvän, men han är ganska tyst och blyg, så det är inte helt lätt. När han en måndagmorgon kliver in i klassrummet ser han att de har vikarie. Hon heter Eva, är 24 år och det vackraste Gustav sett i hela sitt liv. De börjar prata, hon lånar ut böcker som hon älskar och han faller pladask. Men det visar sig snart att de inte vill samma sak.
Sen finns ju Elin som går i Gustavs klass och som tillsammans med honom bildar en pakt. De ska göra något oväntat- något som gör dem mindre missnöjda med sig själva. Något som gör att de slipper dö av tristess.
Och när de väl gör sina saker, så blir det verkligen oväntat!

Jag gillar den här boken otroligt mycket!

/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0