Om jag bara inte råkat klippa taxfrisyr

                                             

Ingelin Angerborn
är helt fantastiskt rolig. Jag har gillat böckerna om Tilda ända sedan jag läste den första som heter Om jag bara inte råkat byta ut tant Doris hund.
Tilda är tjejen som alltid lyckas trassla till det för sig. Hur hon än gör så blir det tokigt och fel.

I den här 5:e boken om Tilda så ska hon och hennes föräldrar åka till Kanarieöarna på semester, och strax innan ska mamma till frisören, men hon vill inte, så Tilda får gå istället. Där sitter hon och tittar i en hundtidning, och på grund av några missförstånd så kommer hon hem med taxfrisyr! Helt kort och rufsigt.
Detta leder till att hon misstas för att vara en kille vid namn Anton, får näsblod, solsting, en mamma som verkar knäpp och en alldeles ny tvillingsyster. Allt blir konstigt, men framför allt så får hon en dubbelt så rolig semester!

Böckerna om Tilda är skrivna för lågstadiet och är fulla av skratt och tokigheter.

Ingelin Angerborn har även skrivit ett par böcker för mellanstadiet. De heter Pussar och P.S. och Kramar och Krångel. De handlar mest om kärlek och vänskap.

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0