Kråkflickan

                                                                                                                         

Boken är skriven av Kate Cann. Kråkflickan är egentligen en tjej som heter Lily. Hon har det ganska jobbigt. Under lång tid har hon blivit mobbad på grund av sitt utseende. Hon väger lite mer än alla de andra i klassen. De andra tjejerna älskar att hacka på henne för det. Men en dag får hon nog. Hon flyr ut i skogen för att få vara ifred och tänka. Där möter hon några kråkor. När hon efter en stund går hem igen får hon vid olika tillfällen höra saker som överraskar henne - om just kråkor. Mötet med kråkorna får henne att göra en vändning. Livet tar ny fart. Plötsligt vet hon hur hon ska förändra allting. Hon hittar sig själv.

Kråkflickan är en lite annorlunda bok om hur det kan vara när man är mobbad eller ensam. Men boken handlar inte så mycket om hur det är att vara i det utan mer om att göra något åt det.

Boken är lättläst både i språk och att den är ganska tunn. Spänningen gör att man snabbt läser ut den! En bok att ta till när man vill hoppas....eller som författaren själv skrivit...."det finns inget ljus utan mörker".

/Ann-Sofie

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den här hade jag totalt glömt bort! Men det var den här boken som fick mig att märka att jag gillar böcker för lite äldre. Det var också den här boken som fick mig att klättra upp till läslus 18 i tredje klass! Tack för att du påminde mig om denna =)

2009-07-18 @ 15:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0