Bloggpris!



Kolla, vi har fått Beautiful Blogger Award av de som driver den fina bloggen Barnboksprat.
Motiveringen lyder:

  • Det finns många biblioteksbloggar. Många av dem tipsar ofta om böcker, men utan att bli särskilt personliga. Maria och Cecilia på Hallstahammars bibliotek bloggar på Böcker kan ta dig vart du vill och är värda en titt för att de på ett trevligt sätt berättar vad de tycker, tänker och känner när de läser.

    Meningen är nu att vi ska:

    * kopiera in awardbilden i vår blogg för att visa att vi har fått den
    * tacka och länka till den som nominerade oss
    * nominera sju andra bloggare och länka till dem
    * berätta sju intressanta saker om oss själva

    Bloggar vi gillar:

    1.
    Älvdalens ungdomsblogg
    2. Bokhora
    3. Hannas boktips
    4. Bokfreak
    5. Bokunge
    6. Arga bibliotekstanten
    7. Matildas läshörna


    7 intressanta saker om Maria: 
  • bygger kluriga 2000-bitarspussel när jag behöver koppla av
  • har en plastödla vid namn Stirrande Stig som sitter vid min dator och stirrar på mig med onda ögon hela    dagarna för att ge mig dåligt samvete om jag äter godis. Har fått den av en väldigt vänlig vän. ;)
  • är livrädd för kor (vilket blir spännade vid min Indienresa nästa vecka) och harkrankar
  • har en dröm om att lära mig spela gitarr och munspel samtidigt (Som bästa Lars Winnerbäck)
  • går på minst en Winnerbäck-konsert per år och planerar att tatuera in introt till min favoritlåt
  • är utbildad konditor och jobbade med det innan jag hamnade på biblioteket
  • tror att det enda som ryms i min hjärna är gamla sångtexter. Säg ett ord och jag kan en sång om det!


    7 intressanta saker om Cecilia:
  • Börjar alltid ett nytt liv på måndagar (=börja äta nyttigt, håller i tre dagar)
  • Älskar att orientera och träna. Kliver glatt upp kl 6  varje lördagsmorgon för att åka iväg på orienteringstävlingar. Absolut bästa med orientering är att man ibland får närkontakt med blöta kärr ;)
  • Väldigt många tror att bibliotekarie är ordentliga och organiserade. Det gäller inte mig. Jag har ett enda stort kaos på mig skrivbord och min klädgarderob hemma ska vi inte tala om. I arbetet är jag faktiskt ganska strukturerad. Tack och lov.
  • Älskar godis! (därav mina försök att börja nytt liv på måndagar)
  • Älskar även böcker, men tycker att det kan blir lite tråkigt att gå in i bokhandlar och bibliotek på min fritid. Då kan man väl göra något roligare….
  • Anser att jag talar rikssvenska med en knorr av norrländsk dialekt. Alla vet väl vad ”hä” betyder?
  • Har haft körkort i över 10 år, men vet fortfarande inte vart gas/broms/kopplingspedalerna sitter. Kan inte heller  fickparkera.  Kan bli lite besvärligt ibland när jag ska köra bil.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0