Nattens hus

                                             

Hey, alla vampyrälskare där ute! Nu har jag läst de första två delarna i serien Nattens hus och de var riktigt bra! Så bra att jag genast köpte de andra tre delarna.

Zoey är en tjej som precis blivit utvald att bli vampyr. Hon tillhör nu "Natten" och måste genast flytta till Nattens hus, en skola där alla blivande vampyrer bor för att undervisas och förvandlas.
Zoey blir först livrädd och vill absolut inte flytta, men efter lite fundering så kommer hon på att det här är hennes chans att till slut passa in någonstans på riktigt.
Men redan innan hon kommer till skolan så händer det konstiga saker. Hennes märke ser inte alls likadant ut som de andras, och hur kommer det sig att rektorn vill vara hennes mentor och att hon klarar av att styra de fyra elementen jord, vind, vatten och eld? Vad är det som händer med henne egentligen?

Men allt är inte läskigt och konstigt på skolan. Här finns verkligen en chans till ett ganska vanligt liv med filmkvällar, skvaller och fnittriga rumskompisar. Skillnaden är bara att alla är vakna på nätterna och är på väg att bli blodsugande varelser.

Det här är en relativt lättläst men åh, så spännande serie. I augusti kommer de två första delarna på svenska, och de heter Vampyrens märke och Sveket.
Skrivna av P.C. Cast och hennes dotter Kristin.
Läs!

Nu finns de på svenska på Hallstahammars bibliotek! Kom och låna!

/Maria

Kommentarer
Postat av: jennelie

Åhh, dem ska jag läsa! :D

2009-07-13 @ 18:29:10
URL: http://jenneliie.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja, gör det. Jag har läst fyra delar nu och ska snart kasta mig över del 5, och de blir bara bättre och bättre! Jag kan inte slita mig från dem för att gå på toa ens. :D

2009-07-16 @ 18:52:42
Postat av: Anonym

Den här verkar så otroligt spännande! Jag skulle springa till närmaste bibliotek eller bokhandel precis nu om det inte var för att jag redan håller på med en bok.

2009-07-18 @ 14:53:30
Postat av: Mia

Jag håller just nu på med Vampyrens märke, och längtar redan efter att få börja på sveket. Men undrar om de andra böckerna inte har blivit översatta på svenska än, vill ha hela serien. Kram

2009-08-12 @ 14:46:18
Postat av: Maria

Nej, det är bara del 1 och 2 som blivit översatta än så länge. Själv väntar jag på del 6. :)

Håll ut. Tålamodet lönar sig, jag lovar.

2009-08-21 @ 09:12:32
Postat av: Linnea

Hej ! Åh vad bra att du hade bloggat om dem! Ska precis i väg och låna den andra delen och jag kom inte ihåg vad den hette! :-)

Jag och min kompis har också en bok blogg, dock något inaktiv för tillfället pga mycket i skolan, men kika gärna in en sväng! :)

2010-03-31 @ 12:21:08
URL: http://bokmalar.blogg.se/
Postat av: Lina

Har läst Vampyrens märke och sveket dom är så grymt bra men ska köpa utvald och ska köpa del4 när den kommer ut och del 5 när den kommer ut med



Grymt bra bok och den bästa jag har läst !!!

2010-04-14 @ 09:39:09
Postat av: Minna

Läste den första redan när den kom ut på svenska. Blev så fast att jag beställde 4:an så fort den var ute. (Har såklart läst 2:an och 3:an) Läste ut den på en halv dag. De är bäst <3

2010-06-20 @ 16:51:19
URL: http://thelifeasminna.blogg.se/
Postat av: Frida

Älskar (!!!) verkligen böckerna läste ut 5:an idag och den är verkligen skitbra!!! Måste få tag på nr 6! :DDD

2011-01-16 @ 21:16:22
URL: http://thetwilightloversomer.blogg.se/
Postat av: Martin

Har läst alla förutom Dragons Oath, Lenobias Secret eller nåt har glömt vad den heter och Neferets Curse!



DET var den bästa boken jag har läst!



10/10!



Jag e bara 12 men ändå jag älskar sånna här böker! min kompis oxå!



BRA jobbat om jag var lärare hade jag gett dig MVG i alla ämnen bara för att ha fått läsa denna bok!



Sjukt bra!

2012-03-20 @ 17:35:42
Postat av: Martin

Det finns nu bara 8 böker på svenska men kan inte vänta på översättningen så jag läser den på engelska istället. Darren Shan är oxå bra men den här e lite bättre. Fallen & Förlorad ängel e oxå bra! ngn som har läst den? fortfarande bara 12 år xD adda mig på skype: martin.gabrielsson2 & msn: [email protected]

2012-03-20 @ 17:47:46
Postat av: Martin en gång till xD

Maria du glömde att hon har kontakt med Ande oxå!

2012-03-20 @ 17:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0