Mardrömsakademien

                                                     

Dåligt väder på min nybörjade semester betyder en hel del lästa böcker, och därför en massa boktips till er.
Igår läste jag äntligen ut Mardrömsakademien som jag haft ett långt uppehåll ifrån.

Har ni någonsin drömt mardrömmar om läskiga monster och vaknat och varit livrädda? Ja, det har jag också.
Men för 13-åriga Charlie tar inte mardrömmarna slut bara för att han vaknar. Han har nämligen fått Gåvan. När han blir riktigt rädd öppnar han omedvetet portaler in till Landet Nedan, där alla monster lever, och monstren kan då ta sig ut i vår värld.
Efter att ha släppt ut monster på dagis och sova-över-kalas så är Charlie en ensam kille utan kompisar som undervisas hemma av sin mamma. När han råkar öppna en portal in till den farligaste delen av Landet Nedan så kommer förstärkning i form av ett gäng utdrivare och mardrömsmagiker som tar med Charlie till Landet Nedans Mardrömsakademi, där han ska få lära sig att kontrollera sin Gåva.
För första gången någonsin får Charlie riktiga vänner, men också de värsta fiender man kan tänka sig.

Mardrömsakademien är skriven av Dean Lorey för er som är 10-13 år, och den är riktigt bra. Jag trodde kanske att den skulle vara ännu mer spännande, men istället handlade den mycket om att passa in och att möta sina största rädslor, och det gillade jag!

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0