Ett oemotståndligt begär

                                                     

Okej, jag vill bara börja med att säga att det här är den enda Meg Cabot-boken som jag lyckats läsa ut. Jag gillar med andra ord vanligtvis inte hennes böcker, men den här var riktigt bra! Dessutom är det typ en deckare, vilket är ovanligt för att vara Meg Cabot.

Heather Wells var en gång en snygg, populär tonårsstjärna med massor av fans och den perfekta pojkvännen. Nu är hon en överviktig singel som jobbar på ett elevhem och hyr ett rum hos sin ex-pojkväns skitsnygga bror som hon är hemligt kär i.
Hennes liv är ganska lugnt och hon trivs på sitt jobb. I alla fall gör hon det tills en ung tjej hittas död på botten av ett hiss-schakt. Alla tror att det är en olycka (eftersom en del studenter roar sig med att klättra runt på hisstaken i schakten), men när ännu en tjej hittas död på samma ställe så börjar Heather tro att det är någon som mördat dem. När ingen verkar bry sig så bestämmer hon sig för att ta saken i egna händer och börjar leta ledtrådar och motiv. Men någon verkar inte vilja ha en snokande ex-popstjärna i hälarna...

Jag gillade som sagt den här boken. Heather Wells brottas inte bara med en mördare, hon har också en hel del kärleksproblem, både med ex-pojkvännen (som nog fortfarande är intresserad) och hans bror (som nog tyvärr inte är intresserad).
Det är alltså mycket mer än bara en riktigt spännande deckare. Tro mig.

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0