Den skräckslagne stekelsamlaren



Var det någon som tyckte om boken "Min första världssensation" av Annalena Hedman? Det gjorde jag, eller jag älskade den boken. Nu har fortsättningen kommit. Såklart är huvudpersonen Abbe och i denna bok försöker hon komma över sin rädsla för småkryp. Det kryllar ju av insekter i Istermyrträsk. Abbes mormor tror att Sven på biblioteket kan hjälpa henne. Sven samlar nämligen på insekter och har fullt hemma. Första gången Abbe ska till Sven vågar hon knappt gå in i hans hus. Sven letar efter den tvekäftade sågstekeln men det är svårt att hitta en  sådan. Därför bestämmer sig Abbe att hjälpa honom, trots sin rädsla för insekter.

Tja.. om vi säger såhär: Jag gillar första boken bättre. Denna var inte alls lika bra och rolig.. insekter roar inte heller mig så mycket.  /Cecilia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0