Kaostrilogin del 1

                                         


Jag har sett fram emot den här boken länge, eftersom den verkade ha en sån spännande handling, och det har den, men det ä språket som stör mig så mycket att jag inte orkar vidare.

Den handlar om en by i framtiden. Todd bor mä en massa vuxna män, eftersom inga kvinnor eller flickor existerar. Alla har dött av ett virus, och han ä den enda pojken i byn. Alla män kan höra hans och varandras tankar, och därför ä det aldrig tyst någonstans. Snart ska Todd bli vuxen, men det verkar som att de vuxna döljer något för honom. Något hemskt och förskräckligt. Någon som han inte vill vara mä om.
Han bestämmer sig för att fly mä bara sin hund som sällskap, och det ä då han springer på något konstigt. En tystnad som inte borde vara där. En flicka...


Nej, det är inte jag som inte kan stava till "är" och "med". Det är så här språket är i boken, och det är också anledningen till att jag inte får något flyt i läsningen.
Jag hänger upp mig på det där hela tiden. Kyrkan skrivs "tjyrkan", varelser blir "varelsär" och jag blir TOKIG!
Men jag måste nog ta mig igenom den i alla fall, för den verkar himla bra faktiskt.

Är det någon annan som läst den här, och vad tyckte då ni?
Charmigt, genialt eller jobbigt?
Berätta!

/Maria

Kommentarer
Postat av: E

jag blev tokig på alla Ä:n bara av att bläddra lite förstrött i den och släppte genast alla tankar på att läsa den.

2010-11-29 @ 15:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0