Blodets röst

                                          

Nu håller jag på och läser Blodets röst, som är Magnus Nordins nya bok.
Här har jag tidigare skrivit om första delen som heter Skuggvarelser och den bör man ha läst innan man kastar sig in i varulvsvärlden.
Nu har det gått tre år sedan Kira försvann från Öland, och kort därefter flyttade även Daniel därifrån, till Stockholm. Men nu återvänder han till Öland efter sin fars död, och ungefär samtidigt får en fiskare ett hemskt fynd i ett av sina fisknät, nämligen ett onormalt stort hundskelett insvept i kedjor.
Polisen börjar återigen nysta i allt som hände för tre år sedan, och plötsligt sitter Daniel i en svår situation. Han är ju en av de få som verkligen vet vad som hände.

Samtidigt får vi följa Kira som har ett riktigt svårt beslut framför sig. Vad Daniel inte vet är att Kira födde en dotter efter att de skildes åt, och Alea är nu nästan tre år gammal. Hon har hållits gömd av Kiras ätt, men nu är hemligheten avslöjad och Kira måste lämna bort henne eller för alltid bli utesluten ur flocken.
Dessutom är Wegg (Kiras "bror") fast besluten att hämnas på mordet på deras "pappa" Daweylin som skedde för tre år sedan på Öland. Det är dags för hämnd...

/Maria


Kommentarer
Postat av: linda

jag har läst skuggvarelser och jag ÄLSKADE den !

och sen såg jag att en ny bok om kira och daniel och jag kastade mig över den asså !

så jag har den framför mig nu när jag skriver och ska precis öppna bokpärmarna och börja min läsning, önska mig lycka till ! :D

MVH linda (:

2010-08-06 @ 11:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0