Baristas: första boken



Hade lite fördomar kring denna bok innan jag började läsa den, mest på grund av författaren Denise Rudberg. Jag gillar inte alls hennes andra böcker. Började i alla fall att läsa och fastnade! Jag gillar starkt denna bok och hoppas del två kommer ut snart.

Boken handlar om tre killar, Ruben, Nicolas och Ludvig som alla börjar jobba som baristas på en kaffebar. Killarna går alla i gymnasiet i Stockholmsområdet. Ruben har just börjat på Södra Latins teaterlinje, han stora dröm. Men det är inte alls så kul som han trodde. Han trivs inte alls i klassen och han känner sig utanför. Ludvig som bor på Djursholm har föräldrar som bråkar hela tiden. Han träffar tjejen Viki, men han tror att hon inte är intresserad av honom. Nicolas har just flyttat tillbaka till Stockholm efter att ha spenderat ett år i New York. Han bor med sin mamma, och har en flickvän som han inte är kär i, eller är han det?

Jag gillar som sagt den här boken, roligt att läsa om killars liv och deras problem. De har precis lika mycket problem som tjejer.

Reservera boken här.

/Cecilia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0