Frost

                   

Jag håller just nu på att läsa en bok av Maggie Stiefvater som jag fick i julklapp. På engelska heter den Shiver och när den kommer på svenska i mars, så heter den Frost.

Grace bor i en liten stad, och alldeles bakom hennes hus börjar skogen. I skogen finns massor av vargar, och Grace har haft stenkoll på dem de senaste sex åren. För sex år sedan blev hon nämligen attackerad av en vargflock och det är nu speciellt en varg hon har koll på, och det är den som avbröt attacken och räddade hennes liv. Den har vackra gulbruna ögon och Grace kan inte riktigt förklara varför hon är så dragen till den.
Men sen händer något i staden. En kille i Graces ålder blir dödad av vargar, och hela staden blir såklart upprörd. Vargarna ska nu jagas och skjutas, men Grace är beradd att göra vad som helst för att rädda "sin" varg. När hon är ute i skogen strax efter jakten träffar hon på en ung naken kille som blivit skjuten. Vem är han, och vad gjorde han i skogen utan kläder?
Snart får Grace svar på alla sina frågor. Killen, Sam, är en varulv och lever dubbla liv. Ett som människa och ett som varg. Grace och Sam inleder ett förhållande, men det blir allt annat än lätt. Sam måste göra allt i sin makt för att förhindra förvandlingen tillbaka till varg, annars riskerar han kanske att förlora Grace för alltid...

Jag har nästan läst klart den här boken nu, och den är väl värd att vänta på, om man inte vill läsa på engelska.
Dessutom kan det vara årets snyggaste bok, och jag gillar faktiskt det engelska omslaget ännu mer än det svenska.
Men vad tycker ni? Börjar ni tröttna på vampyr- och varulvsböcker, eller är det fortfarande spännande?
Jag vet vad jag tycker, och den här boken kommer att rekommenderas till många Twilight- och Mer än ögat ser-älskare.

/Maria

Kommentarer
Postat av: Jullan

Tjatja bloggen! :D Sidans makeover blev ju superbra!

Angående den här boken vill jag bara ha den, speciellt på engelska! :D

Rekommendationen stämmer ju in också ;D

Superbra blogg! :)

2010-02-24 @ 19:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0