Tänk om det där är jag

                                          

Ny stad och ny skola måste väl betyda nya vänner...?
Ja, det är i alla fall vad Agnes hoppas på. När hon bodde i Stockholm var hon tjejen som inte riktigt syntes. Tjejen med konstiga kläder som hellre hängde i biblioteket än att prata med de andra på rasterna.
Nu, i Umeå är det dags för en förändring. Nu kan hon bli den hon vill vara. En vanlig normal tjej.
Ja, normal är just ordet. Dags att vara normal med allt vad det innebär. Inte sticka ut, inte vara tyst och blyg och konstig.
Och allt verkar faktiskt gå bra. Redan innan skolan hinner börja så lär hon känna grannkillen Adam och hans kompisar, och de verkar faktiskt gilla henne! Men fastän de är schyssta och trevliga så vågar inte Agnes riktigt tro på att det ska hålla i sig. Varför vill de umgås med henne? Hon som är så tråkig! Snart genomskådar de nog hennes nya fasad och inser vilken trist människa hon är.
Men kompisarna är faktiskt snälla, och de hänger kvar, och kanske kan livet i Umeå bli allt hon någonsin önskat sig...

Åh, vad jag tycker om den här boken.
Men det är en sån riktigt må-bra-bok som värmer mig ända in i själen.
Kura upp er i soffan och läs Johanna Lindbäcks nya bok nu.

/Maria

Kommentarer
Postat av: Hanna

Den här boken vill jag jättegärna läsa! Jag har läst "En liten chock" och "Min typ brorsa" också, dem var bra så jag hoppas på den här!

En jättebra bokblogg!

2009-09-04 @ 20:20:01
URL: http://hannasboktips.blogspot.com
Postat av: Anonym

Frågestund på min blogg.

Du frågar och jag svarar!



//Anna

2009-09-07 @ 10:56:36
URL: http://annasjosten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0