Afrodite och olyckstrasten

                                               

Nu är Afrodite tillbaka igen för fjärde gången.
Själv har jag bara läst den första och den här, och det gick finemang. Inget krav på att man ska läsa dem i ordning alltså.
Nu är det sommarlov och Afrodite (eller Ditte som hon vill kallas) ska spendera sommarlovet med sin nya kille Alexander. Hans mormor har brutit benet, och därför ska han åka dit och hjälpa henne, och Ditte får följa med!
Men det är något konstigt på gång hos Alexanders mormor. Hon bor bredvid en stor herrgård, och på nätterna ser Ditte en vit skåpbil som verkar leverera och hämta saker och en ung tjej vinkar till henne genom ett källarfönster. Det verkar nästan som att hon är inlåst. Något skumt är det i alla fall med herrgården, och Ditte bestämmer sig för att lista ut vad, men sanningen är värre än hon någonsin kunnat ana.

En kul grej är att vi samtidigt får följa tjejen i källaren och allt som hänt innan hon hamnade där. Jag gillar böcker med parallella historier som så småningom binds ihop.

Böckerna om Afrodite är skrivna av Ritta Jacobsson och är riktigt spännande och tar upp viktiga ämnen. Nu har ju jag bara läst två av fyra, men de som jag läst gillade jag jättemycket. Vad tycker du om Afrodite?

/Maria




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0