Onkel Montagues spökhistorier

                                                   

Edgars onkel bor i ett stort, kallt och lite läskigt hus som är fyllt med skumma prylar. Varje gång Edgar hälsar på så får han höra nya spännande spökhistorier som handlar om föremålen i huset.
Han och hans onkel sitter där i en varsin fåtölj framför brasan och onkeln berättar om den pratande tavelramen, den lilla trälådan, en mystisk teckning och mycket mer. Berättelserna verkar aldrig ta slut, och den bästa historien är den sista, där onkeln berättar sin egen historia.

Chris Priestley har skrivit den här boken, och den är kanske inte så läskig att man blir rädd på riktigt (eller så är jag svår att skrämma), men den är riktigt spännande. Läskiga mörka teckningar här och där gör bara boken bättre.
Läs och rys.

/Maria

Kommentarer
Postat av: Jonha

Hej!

Kan ni inte läsa och skriva om "Vinter på Berättargränd".

Jag tycker det är jättebra!!!!!!!

2009-06-04 @ 11:48:41
Postat av: Maria

Tack för tipset! Vi har tyvärr inte hunnit läsa den än, men om du vill så får du gärna skriva lite om den och maila till mig så kan jag lägga ut det här på bloggen. Maila mig i så fall på [email protected]

2009-06-04 @ 12:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0