Hemsökt

                          

Nu har jag äntligen börjat komma igång med Meg Cabot's Hemsökt-serie. Jag läste första boken för länge sen, men sen kom jag av mig. Men nu har jag börjat igen, och de är ju riktigt bra!
De handlar om 17-åriga Suze som tvingas flytta till Los Angeles från New York eftersom hennes mamma ska flytta ihop med sin nya man. På köpet får hon tre jobbiga brorsor, men det är inte det som är värst. I Los Angeles börjar Suze's övernaturliga förmåga att visa sig allt mer. Hon kan nämligen se spöken, och hela livet har hon hjälpt dem att avsluta sina ouppklarade saker och hjälp dem att gå vidare.
I nya huset träffar hon Jesse, en riktig snygging som hon snabbt blir riktigt bra kompis med. Synd bara att han dog för över hundra år sedan.
Men han är ganska bra att ha när spökena går till attack mot skolan. Ska hon kunna stoppa dem utan att avslöja sin ovanliga förmåga?

De här böckerna kan läsas fristående, men jag skulel rekommendera att man läser dem i rätt ordning så att man hänger med ordentligt. De är riktigt bra!

Serien består av:
1. Älska dig till döds
2. Det nionde kortet
3. Dödlig hämnd
4. På liv och död
5. Medlaren
6. Den fjärde dimensionen

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0