Glöm mig inte

                                                 

Jag har också läst Anne Cassidys nya bok Glöm mig inte på min semester.
Historien börjar med att ett litet barn blir bortrövat från sin säng mitt i natten i ett villakvarter.
På samma gata bor Stella och hennes mamma. Hela gatan är orolig och speciellt Stella, eftersom hon brukade vara barnvakt åt den lilla flickan som nu är borta.
Senare ringer polisen på hos dem, och när de frågar Stellas mamma var hon var när flickan försvann så ljuger hon, men det vet bara Stella, och hon säger ingenting om det. Men polisen ger sig inte. De kommer tillbaka, och nu är hennes mamma helt plötsligt huvudmisstänkt pga saker som hände långt innan Stella föddes.
Kan hon lita på sin mamma, eller är hon verkligen skyldig?

Jag tyckte jättemycket om den här boken. Vi får följa Stella och hennes mamma genom allt det jobbiga med elaka grannar, journalister och polisförhör, och samtidigt får vi följa Stellas mamma när hon var ung så att vi bit för bit får reda på vad som gör att polisen misstänker henne nu.
Jag älskar böcker med parallella historier som i slutet vävs ihop, och Anne Cassidy är verkligen skicklig.

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0