Hemligheten

                                                        

Lauren har alltid vetat att hon är adopterad, och nu börjar hon bli nyfiken på vilka hennes riktiga föräldrar är.
När hon frågar sin mamma och pappa så får hon inga svar, och det gör henne bara ännu mer nyfiken.
En dag sitter hon på internet och hamnar på en sajt med försvunna barn. Bara för att det är roligt så skriver hon in sitt namn och sin ålder, och får plötsligt upp en bild på ett barn som försvann bara några månader innan Lauren blev adopterad. Kan hon ha blivit kidnappad från sin biologiska familj? Är det därför ingen vill berätta någonting för henne?
Tillsammans med sin bästa kompis Jam bestämmer hon sig för att leta upp den försvunna flickans föräldrar för att ta reda på om det är hon som är på bilden.
Men det som börjar som ren nyfikenhet blir snart mycket mer allvarligt än Lauren någonsin kunnat ana.
Hemligheten om hennes förflutna är inte helt ofarlig att gräva i...

Den här boken är skriven av Sophie McKenzie, och den var mycket bättre än vad jag först trodde.

/Maria

Kommentarer
Postat av: Bokslukaren

Jag har läst denna bok, Hemligheten.

Jag själv är adopterad, så jag förstår Lauren. Det är inte alltid lätt att inte vetta vem man är. (Egen erfarenhet)

Jag tyckte att oken var jättebra, och att Maria förklarade boken bra.

Jag medger att jag blev förvånad, Författaren skriver riktigt bra!

De som inte läst den: LÄS DEN!

2009-06-02 @ 19:42:12
URL: http://bokatare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0