Hålla masken

                                                       

Erik är 15 år och landets bästa hockeymålvakt för sin ålder. Han har en egen agent som planerar att se till att Erik får spela i NHL. Erik älskar verkligen hockey. Det är det hela hans liv kretsar kring. Ja, och så Sara såklart. Den snygga tjejen som faktiskt verkar vara intresserad av honom också, men kanske mest för att han ska bli en rik hockeyspelare.
Plötsligt under en match så ramlar Erik och får hjärnskakning. Läkarna bestämmer att han inte får träna alls på minst fyra veckor, och trots att hans pappa blir helt vansinnig på läkaren, så kan Erik inte låta bli att bli att känna sig lite lättad.
Eftersom han har hockey som fritt val i skolan så måste han nu välja något nytt. Problemet är bara att den enda gruppen som har platser lediga är teatergruppen som alla Eriks kompisar tycker är töntigt och bögigt.
Första gången Erik måste gå till teatern känner han sig besvärad, men det visar sig vara ganska kul, och efter ett par veckor blir teatern roligare och roligare, och han får nya kompisar. Han glider längre och längre ifrån sina gamla hockeykompisar och intresset för teaterspelande Linda växer...

Magnus Ljunggren har skrivit den här boken som jag gillade riktigt mycket!
Jag irriterar ihjäl mig på Eriks pappa som försöker bestämma över hans liv, och jag blir glad i magen när Erik vågar stå emot de fördomsfulla hockeykillarna. Det är inte alltid så lätt att välja vad man ska göra.
Läs och njut.

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0