Inkräktarna

                                                  

Visst, jag har hört den här storyn förut. Två familjer slås ihop och flyttar till ett stort fallfärdigt hus på landet, men ingen bok har varit lika läskigt spännade som den här.
Joels mamma ska gifta om sig och Joel och hans syster ska få två nya bröder. Joel tycker att det stora huset och den nya familjen ska bli riktigt spännade, men systern Cassie är minst sagt förbannad. Hon vill inte ha några nya bröder, och absolut inte någon ny pappa. Dessutom hatar hon huset.
Eftersom hon sätter sig på tvären hela tiden och är arg och otrevlig så är det såklart hon som får skulden när någon börjar förstöra i huset. Sopsäckar är sönderskurna och hela innehållet utdraget, och det är bara början.
När killarna tar sig upp på vinden så blir yngsta brorsan Tim instängd i en garderob som absolut inte går att öppna, trots att det inte finns något lås. Det är som att någon håller emot när de drar i dörren.
Joel ser en pojke springa i trädgården, men i nästa sekund är han borta. Han börjar också drömma otäcka mardrömmar, och det visar sig snart att Tim drömmer samma drömmar!
En ramsa ekar i Joels huvud medan han drömmer, och det är en livrädd pojkes röst han hör...

Om i natt jag far till dödens land, jag ber dig Gud att ta min hand...


Vad är det som har hänt i huset, och vem är pojken som finns i deras drömmar?

Det här är en riktigt otäck bok som jag absolut inte kunde lägga ifrån mig förrän den var slut.
E.E. Richardsom har också skrivit Djävulens fotspår, som jag skrev om tidigare. Den var otäck, men den här är nästan ännu värre och minst lika bra. Läs den nu, men håll lampan tänd.

/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0