Livet på en kylskåpsdörr

                                                     

Nu har jag torkat tårarna och samlat mig. Vilken bok! Har läst "Livet på en kylskåpsdörr" av Alice Kuipers. Hela boken utspelar sig faktiskt just på en kylskåpsdörr. Mamman och 15-åriga dottern Claire kommunicerar genom vardagliga gula post-it-lappar på dörren eftersom de nästan aldrig ses. Det börjar med ganska vanliga lappar. Att mamman ska lägga fram månadspeng, att Claire ska tömma diskmaskinen, att Claire meddelar att hon sover hos en kompis, att någon har ringt medan Claire var ute. Men allt eftersom dyker andra meddelanden upp. Mamman hittar en knöl i sitt ena bröst och ska till en läkare för att undersöka sig. Även detta får Claire veta genom en lapp. Hon blir förbannad att de inte pratar på annat sätt. Men vad ska de göra när de hela tiden går om varandra i dörren. Genom post-it-lapparna får man lära känna dem båda och se även hur de lär känna varandra. En oerhört intensiv berättelse.
 
Den här berättelsen känns! Grinade så jag knappt kunde läsa sidorna mot slutet. Den är så lättläst att vem som helst kan läsa den.....och läsa den måste ni!

/Ann-Sofie

Kommentarer
Postat av: Bokslukaren

Jag har även läst denna bok :P



Ska jag vara ärlig tyckte jag inte om den. Meningen var nog att den skulle vara rolig, men jag fattade inte poängen. KLart, måga tycker säkert om den, men denna var inte min still. Men den är lättsläst, VELDIGTT lättläst.

2009-06-02 @ 19:55:40
URL: http://bokatare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0