Happy, en häst på miljonen

                                                 

De hästböcker jag läst i mitt liv kan lätt räknas på ena handens fingrar. Jag har aldrig varit någon hästälskare,
men idag när jag stod i biblioteket och försökte hitta en bra bok så fastnade mina ögon på den här.
Nu när jag läst ut den kan jag bara konstatera att Lin Hallberg kan det här med att skriva hästböcker.
Den handlar om Madde som är 12 år och inte önskar sig någonting annat än en egen häst.
Hon drömmer att hennes liv är som i filmerna, där hon har en egen häst och vinner första priset i hopptävlingar.
En dag bestämmer hennes föräldrar sig för att de ska uppfylla hennes högsta önskan.
Helt plötsligt har hon en egen häst som hon döper till Happy, för att han gör henne riktigt lycklig.
Hon spenderar mer och mer tid i stallet med sin nya kompis Karin och Happy är visserligen inte så lätt som hästarna på ridskolan, men allt är ändå helt underbart.
Men är det verkligen så lätt att ha en egen häst, och varför förstår inte mamma och pappa att Happy faktiskt är hennes bästa vän?

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0