Ingrid och Pappa

                                                

Jag får en sån där mysig nostalgi-kick tillbaka till min egen barndom när jag läser om Ingrid och hennes pappa.
Han är en sån där fantastisk pappa som alla vill ha. Han har en spännande plånbok, stora kläder som man klä ut sig i, dansar spisdans när han lagar mat och leker tåg så att de kan resa ut i världen med alla mysdjuren.
Katerina Janouch har ett härligt sätt att skriva på. Det är korta meningar, och det blir en skön takt i läsningen.
Mervi Lindmans illustrationer är dessutom helt underbara. Ingrid är ursöt, och pappan ser genomsnäll och busig ut.
Precis som det ska vara.
Hoppas att fler än jag har turen att ha en sån här pappa.

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0