Du och jag och din kille

                                               

Den här tunna lättlästa boken läste jag idag, och den består av en massa brev mellan 15-åriga Annelie och 13-åriga Viktor. De har träffats på sommarlovet och efter sommaren börjar de skriva brev till varandra. Man märker direkt att det lurar någonting mer än vänskap mellan brevskrivarna, men de stoppas av det faktum att Annelie har en pojkvän, Robban. Han har förändrats under sommaren, och medan hösten går blir Annelie mer och mer osäker på hur hon vill ha det.
Samtidigt växer bandet mellan Annelie och Viktor och de delar med sig av familje- och kompisproblem.
Och kanske kan de bli mer än bara vänner...

Det här med brevskrivande i böcker har vi ju träffat på åtskilliga gånger förut. Jag har ett par favoriter på temat, och det är Snöleopardens år av Anita Eklund Lykull och Breven inifrån av John Marsden.
Den här boken är skriven av Johan Unenge och är helt okej om man vill ha en söt lättsmält vänskaps- och kärleksbok, men jag rekommenderar ändå de två andra tipsen.

/Maria

Kommentarer
Postat av: jennifer

Han ljög ju för henne om en stor grej i typ 7 brev, men hon liksom verkade som om han aldrig hade gjort det. jag tycker att den var okej men lite för oärlig.

2008-10-29 @ 17:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0