Den vita giraffen

                                            

Lauren St John har skrivit den här magiska boken. När Martine är 11 år dör plötsligt båda hennes föräldrar. Eftersom hon inte har några släktingar tror hon att hon är helt ensam. Men det dröjer inte länge förrän hennes mormor, som bor i Sydafrika, tar kontakt med Martine och erbjuder henne att komma och bo hos henne. Hon tvingas lämna England och sina vänner för ett nytt land och sin mormor som hon aldrig känt till tidigare. Martine flyttar in hos mormodern i viltreservatet Sawubona. Där väntar ett spännande äventyr! Alla försöker hindra Martine från att närma sig de vilda djuren och ingen vill berätta för henne om alla hemligheter som finns i Sawubona. Hon hatar det, men allt det vackra i reservatet gör att hon ändå vill vara kvar. Det är nånting som lockar... en natt ser hon en giraff. Giraffen tycks vänta på Martine.

En härlig bok om en modig tjej! Och så en massa magi förstås!

/Ann-Sofie

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej!
Jag har också läst den här boken och jag tycker att den är jättebra.
Jag har skrivit om den på min blogg.

Jag tycker att er blogg är väldigt trevlig.

2008-04-04 @ 17:22:46
URL: http://bokmatilda.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0