Eva och Adam- Jul jul pinsamma jul

                                                    

Julen är på ingång, Eva och Adam är äntligen ihop, och allt borde vara helt fantastiskt underbart.
Men Adams familj ska fira jul hos pappas släkt i Polen, och Eva ska till fjällen och åka skidor. Ett helt jullov ifrån varandra! Hur ska de överleva det? Adam är arg och vägrar följa med till Polen, men han har ju egentligen inget val. Eller?
Helt plötsligt får han ett erbjudande som han absolut inte vill missa. Chansen att följa med Evas familj till fjällen. Nu gäller det bara att övertala mamma och pappa, och det går! Men Evas familj är helt olik hans egen. Eva har två stökiga brorsor och julfirandet är inte alls som hemma. Men Adam trivs ändå. Han är ju i alla fall i närheten av Eva.
Men allt blir inte alltid så härligt och underbart. Plötsligt är Eva sur och vill inte ens prata med Adam. Varför? Vad har han gjort?

Så här inför jul bestämde jag mig för att läsa en julbok, och den här var riktigt mysig. De Eva & Adam-böcker jag läst i mitt liv är lätta att räkna, men de är ju ganska charmiga. Läs och längta till julen. Det gör jag!
Har ni tips på fler böcker med jultema?

Finns även att låna som CD-bok för dig som vill lyssna!

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0