Raderad

                                               

Föreställ dig att du går på en internatskola och har en pappa som jobbar med någonting som du inte vet något om. Du träffar honom nästan aldrig, men nu har han bett dig komma hem över helgen.
När du kommer hem är hela huset upp och ner och dina föräldrar går inte att få tag på. Grannarna vet inte vem du är och till slut dyker polisen upp, men när du senare går till polisstationen så säger de att de aldrig varit där och påstår att du ljuger. När du sen kommer tillbaka till skolan så känner dina kompisar inte heller igen dig. Det är som att du aldrig funnits.

Det är precis vad som händer Liam. Plötsligt har han ingen aning om vad som händer. Det enda han vet är att han är jagad av några som är riktigt livsfarliga, och att de har mycket mer makt än han någonsin kan föreställa sig. Det verkar inte spela någon roll hur mycket han försöker fly, de hittar honom överallt, och de tänker inte ge sig! Finns det någon han kan lita på i världen? Just nu känns det inte ens som att han kan lita på sitt eget minne...

Det här är en riktigt läskig bok och jag blev helt vansinnigt arg när jag läste den. Jag satt och hatade de som har makten i boken och jag vill inte ens tänka på hur det skulle kännas att vara i Liams situation.
Nick Gifford har skrivit något av det mest spännande jag har läst på väldigt länge.

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0