Liv & Lovisa

                                                 

Det är sista veckan i nian, den där veckan som alla avskyr, eftersom de måste skiljas från sina vänner efter sommarlovet.
Liv är visserligen ledsen över att behöva lämna sina bästa vänner Rick och Tanja, men först ska de tillbringa sex hela veckor tillsammans på Mallorca. Det är det enda de pratar om och det enda som spelar någon roll just nu.
Men visst ska det bli skönt att sluta nian. Då slipper hon ju äntligen Lovisa som går i hennes klass.
Lovisa är också glad för att hon ska slippa Liv. De är så olika som två tjejer kan vara, och de avskyr verkligen varandra.
Men på ett oväntat sätt vävs deras liv ihop, och de kan verkligen inte låta bli att träffas. Det är utanför deras kontroll.
De blir mer och mer osams, och all den där ilskan som Liv burit på börjar bli för mycket för henne att hantera.
Katastrofen närmar sig och sommaren blir inte som någon av dem tänkt.

Det här är en riktigt spännande bok om familjeförhållanden, vänskap, kärlek och hämnd.
Riktigt, riktigt bra skrivet av författarinnan Emma Granholm som också skrivit Simon & Sophie.

/Maria

Kommentarer
Postat av: Bokslukaren

Jag älskar denna bok! jag har med den på min blogg.

jag tycker att författaren skriver bra, emn att hon överdrev med två saker.

1- Att Liv alltid går med en kniv i fickan

2-Att liv skar Lovisa i kinden blind av raseri o orsakade Lovisa ett ärr för livet, det var det ända jag inte tyckte om, resten var super bra!

2009-06-02 @ 19:58:28
URL: http://bokatare.blogspot.com
Postat av: Caroline

läser den just nu, jättebra :)

2009-10-11 @ 01:11:00
URL: http://littlemisssunshiiiine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0