Ginnys rike


                                                    

Nu har jag äntligen haft tid att läsa Philip Pullmans nya bok, Ginnys rike.
Jag satte igång direkt jag kom hem igår och sträckläste sedan alla 252 sidorna utan uppehåll.
Jag älskade den!
Ginny är 16 år och bor med sin pappa vid havet. Hennes mamma dog när Ginny föddes, och det enda hon egentligen vet om henne var att hon var en skicklig konstnär, vilket även Ginny är.
Det är sommar och hennes kompis Andy är hemma och allt är frid och fröjd tills en stor hemlighet avslöjas. Hennes pappa har undanhållit saker som vänder hela Ginnys liv upp och ner.
Vem är hon egentligen, och vem kan man lita på? Detta är de två stora frågorna i den här boken, och man kan inte släppa den förrän man vet svaren.
Pullman är skicklig. Han vet precis när han ska avslöja de olika ledtrådarna, men något i språket stör mig. Jag vet inte vad, och det kan vara översättarens fel, för Pullman brukar ha ett betydligt intressantare språk.
Detta har dock ingen betydelse, för den här boken var en riktig pärla...

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0